備忘録NOTE

CGのあれこれについて備忘録。学生から社会人、業界の人、日本人、外国人、だれでもかんたんに再現できるように記事を作ることを目標としています。そのほか好きな映像作品、デザイン、ゲームのことをちらほら。EASY WAY

HoudiniからMayaにポイントカラーを取り込むには?[How to take point color into Maya from Houdini?]

3 STEP FOR IT !

☟FOLLOW AS BELOW:下に続いて!

1.Houdini side

POINT ☞ VERTEX

  • Create [Attribute Delete], and put [* ^Cd] into Point attributes. Meaning, delete info exept color attribute.

 [Attribute Delete]を作って、ポイントアトリビュートの情報を「カラー以外を消す」と入力。

* ^Cd

  • Create [Attribute Promote], and put [Cd] in Original name then change the new class as vertex.

[Attribute Promote]を作って、Orinigal nameに[Cd]と入力する。

次にNew classのプルダウンを"Vertex"に変更する。

 

  • Create [ROP alembic output]. See the next tab such as "Geometry tab", add [Cd] into Vertex attributes.  

[ROP alembic output]を作って、アレンビックデータを作る。

Geometry tabを押して、[Cd]をVertex attributesの欄に入力する。

 

2.Maya side

  • Import Alembic in Maya from Houdini.

Mayaに先ほどHoudiniで作ったAlembicデータを読み込む。

 

  • Select geometry and look at the Attribute Editor then enable the Export vertex colors.

読み込んだジオメトリーを選択して、Attribute Editorタブから[Export vertex colors]にチェックを入れる。

 

  • Open the hypershade and create [standardSurface], also [aiUserDataColor].

Connect the ai User Data to standardSurface as colors and put [Cd] into extra attribute of ai User Data.

ハイパーシェードを開いて、[standardSurface]と[aiUserDataColor]を作ります。

ふたつのノードのcolorインプット、アウトプットを接続します。

次に[aiUserDataColor]のextra attributeに[Cd]を入力します。

 

☞Render with Arnold!

Skydomelightを作成して、Arnoldでレンダーしてみてください!

以上です。

 

Put aiSkyDomeLight and if you want to hide this light on render,

set visivility 0 in camera.