3 STEP FOR IT !
☟FOLLOW AS BELOW:下に続いて!
1.Houdini side
POINT ☞ VERTEX
- Create [Attribute Delete], and put [* ^Cd] into Point attributes. Meaning, delete info exept color attribute.
[Attribute Delete]を作って、ポイントアトリビュートの情報を「カラー以外を消す」と入力。
* ^Cd
- Create [Attribute Promote], and put [Cd] in Original name then change the new class as vertex.
[Attribute Promote]を作って、Orinigal nameに[Cd]と入力する。
次にNew classのプルダウンを"Vertex"に変更する。
- Create [ROP alembic output]. See the next tab such as "Geometry tab", add [Cd] into Vertex attributes.
[ROP alembic output]を作って、アレンビックデータを作る。
Geometry tabを押して、[Cd]をVertex attributesの欄に入力する。
2.Maya side
- Import Alembic in Maya from Houdini.
Mayaに先ほどHoudiniで作ったAlembicデータを読み込む。
- Select geometry and look at the Attribute Editor then enable the Export vertex colors.
読み込んだジオメトリーを選択して、Attribute Editorタブから[Export vertex colors]にチェックを入れる。
- Open the hypershade and create [standardSurface], also [aiUserDataColor].
Connect the ai User Data to standardSurface as colors and put [Cd] into extra attribute of ai User Data.
ハイパーシェードを開いて、[standardSurface]と[aiUserDataColor]を作ります。
ふたつのノードのcolorインプット、アウトプットを接続します。
次に[aiUserDataColor]のextra attributeに[Cd]を入力します。
☞Render with Arnold!
Skydomelightを作成して、Arnoldでレンダーしてみてください!
以上です。
Put aiSkyDomeLight and if you want to hide this light on render,
set visivility 0 in camera.